Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki gelişmeleri yakından takip ettiklerini belirterek, savaşın başlamasından bu yana Türk sahipli 11 geminin bölgeden güvenli şekilde ayrıldığını açıkladı.

Sosyal medya hesabından paylaşım yapan Uraloğlu, bölgede bulunan gemiler ve vatandaşlarla sürekli temas halinde olduklarını ifade etti. Bakan Uraloğlu, "Son olarak 21 Haziran sabahı 2 gemimizin bölgeden ayrılmasıyla birlikte, savaşın başlangıcından bu yana Türk sahipli 11 gemimiz Hürmüz Boğazı'nı güvenli şekilde geçerek körfezden ayrıldı" dedi.

Bölgede halen faaliyet gösteren gemilere ilişkin de bilgi veren Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'nde bulunan toplam 7 gemide 177 Türk vatandaşının görev yaptığını, bu gemilerden birinin Türk bayrağı taşıdığını bildirdi.

Vatandaşların ve gemilerin güvenliğinin öncelikli olduğunu vurgulayan Uraloğlu, "Her koşulda vatandaşlarımızın ve gemilerimizin güvenliği için gerekli tüm tedbirleri almaya devam ediyoruz" ifadelerini kullandı.

Baf56Ab59F2Cadfb8F8Abfc4Aa174B69