Piyasa beklentisi 192,6 milyar TL olan ciro, Ford Otosan tarafından 194,8 milyar TL olarak gerçekleşti. FAVÖK tarafında da 11,7 milyar TL’lik beklentiye karşılık 12,6 milyar TL açıklandı. Net kâr ise piyasa tahminine paralel şekilde 6,1 milyar TL oldu.

Geçen yılın aynı dönemine göre şirketin cirosu yüzde 35 artarken, FAVÖK yüzde 32 yükseldi. Ancak, net kâr 2024’ün aynı dönemine göre yüzde 24 düşüş göstererek 8,1 milyar TL’den 6,1 milyar TL’ye geriledi. Bu düşüşte artan maliyetler ve finansman giderleri etkili oldu.

İhracat Güçlü, Kârlılığı Kur ve Maliyetler Etkiledi

İkinci çeyrekte operasyonel kârlılığa özellikle ihracat pazarlarının güçlü katkısı öne çıkarken, kur farkı gelirleri de kârlılığı destekledi. Öte yandan, ithal girdi maliyetleri ve yoğun kampanya ortamı marjları baskı altında tuttu. Brüt kâr marjı yüzde 8,4’e gerilese de faaliyet ve net kâr kalemlerinde beklentilerin üzerinde sonuçlar elde edildi.

Yılın İlk Yarısında Ciro Arttı, Net Kâr Geriledi

2025’in ilk yarısı itibarıyla şirketin toplam geliri 365,4 milyar TL’ye ulaştı. Brüt kâr yüzde 7 düşüşle 30,8 milyar TL’ye gerilerken, faaliyet kârı yüzde 10 artışla 20,2 milyar TL’ye yükseldi. FAVÖK yüzde 4 düşüşle 23,3 milyar TL olurken, net kâr yüzde 39 azalarak 12,9 milyar TL seviyesinde gerçekleşti. Şirketin kârındaki bu gerilemede artan maliyetler ve kur etkisi belirleyici oldu.

Üretim ve Satışlarda Büyüme Devam Ediyor

Ocak-Haziran döneminde toplam üretim yüzde 12 artarak 351 bin 861 adede çıktı. Kapasite kullanım oranı yüzde 75 seviyesinde gerçekleşirken, Romanya’daki Craiova fabrikasında bu oran yüzde 85’e ulaştı.

Toplam satış adetleri yüzde 16 artışla 357 bin 358’e yükselirken, toplam satış gelirleri 365,4 milyar TL oldu. Yurt dışı satışlar, yüzde 18 artışla 306 bin 468 adede ulaştı ve 299,7 milyar TL gelir sağladı. Ford Otosan, Avrupa ticari araç pazarında yüzde 17,7 pay ile liderliğini sürdürdü.

Yurt İçi Pazarda 3. Sıra, Ticari Segmentlerde Güçlü Konum

Yurt içi satışlar yüzde 2 artarak 50 bin 109 adede ulaştı. Ford Otosan, yüzde 8 pazar payı ile Türkiye otomotiv pazarında üçüncü sırada yer aldı. Hafif ticari araçlarda yüzde 22,4, orta ticari araçlarda ise yüzde 34,4’lük güçlü pazar payı dikkat çekti. Ancak ÖTV muafiyetlerinde yapılan değişiklikler ve fiyat rekabeti, binek araç segmentinde pazar payını sınırladı.

Borçluluk Göstergelerinde İyileşme

Finansal yapısını güçlendirmeye devam eden Ford Otosan’ın net finansal borç/FAVÖK oranı 2024 yıl sonundaki 2,38 seviyesinden 1,66’ya geriledi. Toplam borçluluk oranı ise yüzde 66,3 olarak kaydedildi.