Bloomberg HT Tüketici Güven Ön Endeksi Kasım ayında bir önceki ayın nihai endeksine göre yüzde 5,56 oranında artarak 72,14 değerini almıştır.

Endeksin detaylarına bakıldığında, tüketicinin geleceğe ilişkin beklentilerinde ve tüketim eğiliminde artış izliyoruz. Alt endekslerde enflasyon beklentilerinin yükseldiğini görüyoruz. Endeksteki artışın en temel nedeninin Kasım ayında "Kara Cuma" olarak adlandırılan ve birçok sektöre yayılan indirimler olduğunu düşünüyoruz. Enflasyon beklentilerindeki yükselişte tüketim eğilimini desteklemiş görünüyor. Faiz indirimleri ile 2026 yılında büyümenin artacağı beklentisi geleceğe ilişkin beklentileri olumlu etkilemiş olabilir. Bu çerçevede, Bloomberg HT Tüketici Beklenti Ön Endeksi bir önceki ayın nihai endeksine göre yüzde 5,30 oranında artarak 70,36 değerini alıyor. Diğer taraftan, içinde bulunduğumuz dönemin dayanıklı tüketim malları ile otomobil ve konut alımı için uygunluğunu ölçmeye çalışan Bloomberg HT Tüketim Eğilimi Ön Endeksi de yüzde 10,08 oranında artarak 84,09 değerini almıştır. Kasım ayındaki "Kara Cuma" kampanyaları ile indirim beklentileri ve Aralık ayında Otomobil gibi sektörlerdeki iskonto beklentileri tüketim eğilimini arttırmış görünüyor. Tüketim eğilim endeksi geçtiğimiz yılın Aralık ayından bu yana en yüksek değere gelmiş bulunuyor.