Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) verilerine göre, 2025 yılının ilk çeyreğinde Türkiye'de 220 bin 927'si otomobil olmak üzere, traktör dahil toplam 352 bin 299 araç üretildi. Otomobil ve hafif ticari araç pazarı ise Ocak-Nisan döneminde geçen yıla göre yüzde 2,7 artarak 381.636 adede ulaştı.
Ancak Borsa İstanbul’da işlem gören otomotiv hisseleri, bu üretim ve satış artışlarını yansıtan bir performans sergileyemedi. Faiz oranlarının yüksekliği, sektör hisselerinin baskı altında kalmasında önemli bir etken olarak öne çıkıyor.
Son dönemde üretim maliyetlerinin artması,yüksek faizler, ithal araç oranının yüksek seyretmesi ve döviz kuru hareketliliği, sektörün kârlılığını olumsuz etkiliyor. Bu gelişmeler, 2025 için tahmin edilen kötümser beklentileri destekliyor ve yatırımcıların sektöre yaklaşımında hisselere de temkinli bir tutum benimsemelerine yol açıyor.
Yılbaşından bu yana otomotiv ve metal ana sanayi sektöründeki bazı hisseler sınırlı da olsa toparlanma eğilimi gösterdi. Bu toparlanmalarda, ihracatın yüksek olduğu bazı şirketlerin nispeten daha güçlü bir performans sergilediği dikkat çekiyor. Dış pazarların, şirketlerin finansal sonuçları üzerindeki belirleyici etkisi önemini korumaya devam ediyor.
Otomotiv ve Metal Ana Sanayi Sektörüne Dahil Hisselerin Orta ve Uzun Vade Getirileri ile İhracat Yüzdeleri
Hisse | Fiyat | Bu Yıl Getiri% | 52 Hft.Getiri% | İhracat Yüzdesi |
OZATD | 110,30 | +23,86 | +5 | 99,76 |
BFREN | 210,30 | +23,41 | -15,97 | 5,57 |
BVSAN | 100,70 | +12,08 | -20,71 | 39,63 |
TOASO | 201,60 | +5,36 | -21,21 | 17,50 |
DOAS | 200,00 | +3,20 | -31,28 | 0,00 |
PARSN | 88,30 | +1,38 | -33,61 | 62,96 |
KATMR | 1,55 | -3,97 | -7,74 | 55,77 |
FROTO | 88,50 | -3,97 | -20,44 | 79,30 |
FMIZP | 310,50 | -4,53 | -11,59 | 41,55 |
KARSN | 10,87 | -10,24 | -25,03 | 53,34 |
HATSN | 39,16 | -13,40 | -43,33 | 96,45 |
ASUZU | 56,50 | -14,52 | -50,44 | 30,83 |
TTRAK | 585,00 | -17,08 | -34,42 | 17,45 |
JANTS | 21,42 | -18,87 | -43,56 | 71,94 |
OTKAR | 375,75 | -22,45 | -33,50 | 52,44 |
TMSN | 83,60 | -29,39 | -49,94 | 0,68 |