Hizbullah lideri Naim Kasım, ABD’nin arabuluculuğunda İsrail ile Lübnan arasında imzalanan çerçeve anlaşmaya ilişkin ilk değerlendirmesini yaptı. Kasım, Washington’da yapılan anlaşmayı sert ifadelerle eleştirdi.

Lübnanlı yetkililer tarafından olumlu bir gelişme olarak değerlendirilen anlaşmanın kendileri açısından “aşağılayıcı ve yok hükmünde” olduğunu söyleyen Kasım, metnin aynı zamanda “bir yüz karası” ve “egemenlikten taviz” anlamı taşıdığını ifade etti.

Kasım ayrıca, İsrail’in İran-ABD mutabakat zaptı çerçevesinde Lübnan’dan çekilmesi gerektiğini belirterek, bu çekilmenin Hizbullah’ın silahsızlandırılmasıyla ilişkilendirilmesinin kabul edilemez olduğunu vurguladı. Bunun, kırmızı çizgilerin aşılması anlamına geldiğini ve Lübnan’ın İsrail karşısında “piyon haline getirildiğini” söyledi.

Anlaşmaya ilişkin açıklamaların ardından Lübnan’ın başkenti Beyrut’ta da hareketlilik yaşandı. Hizbullah destekçileri sokaklara çıkarak lastik yaktı ve bazı bölgelerde yolları kapatarak protesto düzenledi.