Google’ın en popüler hizmetlerinden Gmail, Google Drive, Google Play ve diğer temel servislerinde yaşanan küresel kesinti, milyonlarca kullanıcıyı etkiledi. Kullanıcılar; e-posta gönderip alamamak, dosya yükleyememek ve uygulama mağazasına erişememek gibi sorunlarla karşı karşıya kaldı.
Kesintinin etkileri, bireysel kullanıcılarla sınırlı kalmadı; iş dünyası, eğitim kurumları ve dijital platformlara bağımlı birçok sektör de olumsuz etkilendi.
Google, resmi kanalları üzerinden yaptığı açıklamada sorunun farkında olduklarını ve çözüm için çalışmaların sürdüğünü duyurdu.
Bakanlıktan Açıklama
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Bakan Yardımcısı Ömer Fatih Sayan, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada kesintinin Türkiye ve Avrupa bölgesini kapsadığını belirterek şunları söyledi:
“Ulusal Siber Olaylara Müdahale Merkezimiz Google’dan kesintinin sebebiyle teknik rapor talep etti. Süreci yakından takip ediyoruz. Yaşanan bu kesintiler yerli ve milli ürün ve yazılımların ne denli önemli olduğunu gösteriyor. Bu sebeple 5G’nin hem yazılım hem de donanım kısmında yerlilik oranını artırmak için çok fazla çalıştık. Şu anda %60 olan yerlilik oranımızı daha da artıracağız.”