Coca-Cola İçecek A.Ş. (CCI), 2025 yılı birinci çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı. Şirket, yılın ilk üç ayında 1,3 milyar TL net dönem kârı elde etti. Bu rakam, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 66 oranında düşüşe işaret ediyor.

Vergi öncesi faaliyet kârı yüzde 58,6 gerileyerek 2,6 milyar TL’ye düşerken, konsolide satış hacmi yüzde 13,4 artışla 387 milyon ünite kasa olarak kaydedildi. Hasılat ise yüzde 3,8 azalarak 36,2 milyar TL’ye geriledi.

Şirketin brüt kârı yüzde 12 düşüşle 11 milyar TL olurken, brüt kâr marjı geçen yılki yüzde 33,2 seviyesinden bu çeyrekte yüzde 30,4’e indi. Faaliyet kârı 2 milyar 873 milyon TL olarak gerçekleşti ve yüzde 35,2’lik düşüş yaşandı. Diğer gelir ve giderler hariç tutulduğunda faaliyet kârı yüzde 40,1 düşüşle 2 milyar 616 milyon TL oldu.

FAVÖK (Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kâr) 4,6 milyar TL’ye gerilerken, geçen yıla kıyasla yüzde 24,1 azaldı. Diğer gelir/gider hariç FAVÖK ise yüzde 28,3 düşüşle 4,4 milyar TL seviyesine indi. FAVÖK marjı yüzde 16,5’ten yüzde 12,9’a, net kâr marjı ise yüzde 10’dan yüzde 3,5’e düştü.

Türkiye Operasyonları Satış Hacmi Arttı,  Hasılat düştü

Türkiye pazarında satış hacmi yüzde 8,4 artışla 128 milyon ünite kasaya yükselse de, finansal göstergeler zayıf kaldı. Türkiye operasyonlarından elde edilen hasılat yüzde 2,6 düşüşle 14 milyar 369 milyon TL olurken, brüt kâr yüzde 22,2 gerileyerek 3 milyar 814 milyon TL oldu.

Türkiye’de faaliyet kârı yüzde 54,1 azalarak 1 milyar 553 milyon TL’ye indi. Diğer gelir/gider hariç faaliyet kârı ise yüzde 55,4 düşüşle 1 milyar 209 milyon TL olarak açıklandı. FAVÖK 2 milyar 373 milyon TL, net dönem kârı ise 591 milyon TL seviyesinde gerçekleşti. Bu, Türkiye operasyonlarında net kârın yıllık bazda yüzde 74,4 oranında düştüğünü gösterdi.

Zayıf Marjlar Öne Çıktı

Yılın ilk çeyreğinde brüt kâr, faaliyet kârı ve FAVÖK marjlarında önemli gerilemeler yaşandı. Özellikle net kâr marjındaki sert düşüş, şirketin kârlılığındaki zayıflamayı gözler önüne serdi.