JPMorgan, Türkiye tüketici sektörünün kazançlarında iyileşmenin 2026 yılında başlamasını bekliyor.
JPMorgan analistleri Hanzade Kılıçkıran ve Siddhant Sahoo tarafından hazırlanan Türkiye Tüketici Sektörü 2026 Görünüm raporunda, sektörün kazançlarında bir toparlanmanın sinyalleri öngörülüyor.
Rapora göre; 2025 yılı, yavaşlayan gelirler ve marj baskısı nedeniyle Türk tüketici şirketleri için zorlu geçti. Tüketici duyarlılığının zayıf olmasıyla birlikte pazar payını koruma çabaları, promosyonlu satışları zirveye taşıdı ve reel kazançlarda %20’lik bir düşüşe neden oldu.
2026’ya bakıldığında, makroekonomik ortam iyileşse de tüketici hâlâ kırılgan durumda. Kazançlardaki toparlanma, büyük ölçüde daha ılımlı maliyet enflasyonu ve uygun baz etkilerinden kaynaklanacak.
JPM Makro ekibi, GSYİH’nın 2026’da %4,4 büyümesini bekliyor ve büyümenin yılın ikinci yarısında daha belirginleşeceği öngörülüyor. Dezenflasyonun ise, yavaş da olsa devam etmesi bekleniyor.
JPMorgan, Coca Cola İçecek için tavsiyesini “Nötr”den “Endeks Üstü Getiri”ye yükselterek en çok önerilen hisseler listesine ekledi ve hisseyi Pozitif Katalist Takibi’ne (+CW) aldı. Ayrıca, Türk Hava Yolları “Endeks Üstü Getiri” ile değer hikayesi olarak öne çıkarıldı.
| JPMorgan – Türkiye Tüketici Sektörü En Çok Beğenilen Hisseler |
|
Şirket |
Tavsiye | Not |
| Migros | Endeks Üstü Getiri | – |
| BİM | Endeks Üstü Getiri | – |
| Coca Cola İçecek | Endeks Üstü Getiri | Pozitif Katalist Takibi (+CW) |
| Türk Hava Yolları | Endeks Üstü Getiri | Değer hikayesi olarak öne çıkarıldı |