Ekonomi

e-ticarette yapay zeka etkisi

Pazarama Genel Müdürü Kutacun, yapay zekanın edilgen bir öneri motoru olmaktan çıkıp karar verici proaktif bir akla dönüştüğünü belirterek, "Yapay zeka, 2025 yılı itibarıyla şirketin operasyonel kaslarını güçlendiren temel unsur haline geldi." dedi.

Pazarama Genel Müdürü Mehmet Bülent Kutacun, AA muhabirinin sorularını yanıtladı, yapay zekanın şirketlerin operasyonel süreçlerine katkılarını değerlendirdi.

Ekosistemlerini çeşitlendirerek müşterilerinin sadece ürün değil, sigortadan seyahate kadar tüm ihtiyaçlarına yönelik çözümler sunmayı stratejik öncelik haline getirdiklerini dile getiren Kutacun, teknolojik altyapı yatırımlarından bahsetti.

Kutacun, "Tüketici verisini Kubernetes teknolojisi üzerinde 4 katmanlı bir yazılım döngüsüyle işliyoruz. Veri toplama ve modelleme süreçlerinde hem kendi geliştirdiğimiz altyapıları hem de bulut tabanlı yapıları entegre biçimde çalıştırıyoruz." diye konuştu.

Yapay zekayı bir trend olarak görmediklerini ve operasyonlarının merkezinde konumlandırdıklarını vurgulayan Kutacun, "Davranışsal segmentasyon, öneri motorları, dolandırıcılık tespit modelleri, stok, fiyat ve kampanya optimizasyonu, arama sonuçlarının kişiselleştirilmesi, operasyonel süreçlerin yönetimi gibi alanları kapsayan 28 farklı iş senaryosu için hem klasik makine öğrenmesi modelleri hem de üretken yapay zeka destekli çözümler kullanıyoruz." ifadelerini kullandı.

Yapay zekanın 2025 yılı itibarıyla şirketin operasyonel kaslarını güçlendiren temel unsur haline geldiğini ve bu teknoloji sayesinde somut katkılar sağladıklarını aktaran Kutacun, şöyle devam etti:

"Özellikle anomali tespiti ve gerçek zamanlı davranış izleme modelleri sayesinde 100 milyon liranın üzerinde dolandırıcılık girişimini engelledik. Yapay zeka ile yapılan taramalar ve otomasyon sayesinde 30 milyon liranın üzerinde tasarruf sağlandı. Ürün kataloğunun iyileştirilmesi ve zenginleştirilmesi, ürün onay süreçlerinin optimize edilmesi ve içerik kontrolü başta olmak üzere, operasyonel anlamda birçok sürecimizin kalitesini yapay zeka sayesinde artırdık."

Kutacun, iş ortakları tarafından günlük girilen ortalama 50 bin adet katalogsuz ürünün yapay zeka tarafından çeşitli kategorilerde değerlendirilerek onaylandığını, bu sayede yaklaşık 7 milyon üründe özniteliklerin oluşturulduğunu vurguladı.

Ürünlerinde 155 milyon resmin yapay zeka ile tarandığını ve bir milyon üründe kategori düzeltilmesi gerçekleştiğini aktaran Kutacun, arama motoru optimizasyonu (SEO) sayesinde söz konusu ürünlere açıklama metni eklendiğini de dile getirdi.